Ny tilmelding til Herredag, Damedag og Singlegolf

Som noget nyt i år er der tilmelding via hjemmesiden eller GolfBox til tre af de store “klubber i klubben”.

Her kan du tilmelde dig:

Herunder kan du se hele informationen fra herredagen. Du kan også klikke dig ind på Herredagens egen side, hvor informationerne også står.

Information om Herredagen 2016, tilmelding, tidsbestilling, registrering af scorekort og præmier.

Deltagere:

Alle herrer med fuldt medlemskab af Roskilde Golf Klub med max. EGA hcp. på 36 inviteres til at deltage i Herreklubben 2016.

Tilmelding:

Tilmelding sker ved tilmelding til Herredagens sommerturnering 2016 under turneringer i Golfbox. Indskud for deltagelse i Herredagen 2016 er uændret 300 kr. for hele sæsonen.

Indskud indbetales umiddelbart efter tilmelding på konto 9304 6500768299. Husk angivelse af medlemsnummer og navn. Tilmelding og betaling bør gennemføres senest ugen før man deltager, da registreret tilmelding sikrer, at spilleren kan reservere tid på Herreklubbens tildelte tider (se nedenfor). Se matchplan under “Matchplan” på Herredagens side.

Der spilles i de sædvanlige grupper opdelt efter spiller handicap, nemlig Elite, A-gruppe og B-gruppe.
Spillere i B-gruppen (handicap fra 21,5 til max. 36) kan vælge at spille fra rød tee, hvis de ønsker det. Spil fra rød tee er bindende for hele sæsonen.

Morgenherrerne. Medlemskab i Morgenherrerne forudsætter også medlemskab af Herreklubben, da Morgenherrerne kan deltage i alle Herreklubbens arrangementer og løbende konkurrencer.

Tidsreservation til Herredagen
VIGTIGT og NYT. Hver spilledag på Herredagen betragtes som en særskilt turnering. Det betyder, at for at der kan indtastes resultater i Golfbox, skal den enkelte spiller tilmelde sig til den pågældende uges turnering via Golfbox.

Tilmelding kan ske indtil kl. 20.00 på spilledagen. Det er den enkelte spillers ansvar at tilmelde sig dagens match. Er spilleren ikke tilmeldt, kan scoren ikke registreres som gældende i dagens match.

Tidsreservation til Herredagen skal ske via Golfbox og scorekort skal printes ud via Golfbox. Undtagelsesvis kan manuelt udfyldte scorekort accepteres, men det forudsætter, at de er korrekt udfyldte med tydeligt (let læseligt) navn, medlemsnummer, handicap, dato og matchform.

Der er til Herredagen reserveret følgende tider:

• 08.30 – 09.22
  • 12.00 – 13.52
  • 15.00 – 17.52

Disse tider er reserveret Herredagens medlemmer fra 14 dage før og indtil 48 timer før starttid. Det betyder, at tiderne frigives for alle golfspillere søndag aften 00:00.

Hvis en spiller konstaterer, at en reserveret tid ikke kan benyttes, bør den slettes, og en ny starttid kan reserveres.
Én spiller kan reservere for op til 4 spillere i en tidsbestilling.

Registrering af scorekort

Efter runden på Herredagen underskrives scorekortet korrekt af både spiller og markør, og scorekortet lægges i Herredagens postkasse på spilledagen. Alle scorekort tastes i Golfbox og resultaterne vises på RGKs hjemmeside/Herredagen/Resultater. Resultaterne vil også blive slået op på vor opslagstavle ved kontoret.
Ikke korrekt udfyldte scorekort vil blive diskvalificeret.

Her placeres link til skema med pointberegning og tabel vedr. handicapregulering.

Konkurrencens præmier

Deltagere i Herredagens turnering spiller om ære og også præmier.

Der spilles i tre rækker, og turneringen er opdelt i 2 sæsoner, forår, der afsluttes med Forårsafslutning og sommer, der afsluttes med Årsafslutning. Præmierne er nedenstående (med ret til ændringer):

3 x 1ste pladser (sæsonvindere), 3 x 2den pladser og 3 x 3die pladser.

Eclectic.
3 x 1ste pladser (årsvindere), 3 x 2den pladser og 3 x 3die pladser.

Derudover er der præmier til vinderne i de enkelte uger, og der vil være præmier til nærmest hul 17.

Præmier uddeles ved forårsafslutning og ved sæsonafslutning.

Såfremt en præmiemodtager ikke er tilstede og ikke har meldt lovligt afbud til matchudvalget, uddeles præmien ikke – alternativt går præmien videre til den næste i præmierækken.

Herredagen