DM til RoGK.s veteranhold i A-rækken

På billedet ses RoGK.s nye danmarksmester – fotograferet umiddelbart før finalematchen mod Nordvestjysk Golf Klub – på Vejle Golf Clubs fantastiske smukke anlæg fredag d. 18. september

Holdet, som gennem hele sæsonen har vist godt og stabilt spil, vandt deres pulje. Der har på holdet været en fantastisk holdånd, for var der én på holdet, som ikke lige ramte dagen, så var der hele tiden en anden, som tog over.

Holdet var “heldige” med lodtrækningen til slutspillet og var oversidder i kvartfinalen.

I semifinalen, som blev spillet på Sydsjællands Golf Klubs dejlige bane, blev Holbæk Golf Klub besejret efter en tæt og spændende kamp.

Holdet havde nu kvalificeret sig til finalen for Regionsgolf Øst, på Rønnede Golf klubs bane, hvor Furesø Golf Klub var modstanderen. Igen viste holdet stor moral og styrke, og besejrede Furesø med hele 9-2. Dermed var billetten til landsmesterskabet i Vejle sikret.

Da holdet nu havde muligheden for at spille mesterskabet hjem til Roskilde, valgte holdet at forberede sig optimalt og “drog” til Vejle dagen før finalen og prøvespille banen.

Holdet fandt en fantastisk “homebase” på Kolding Vandrehjem, hvor værtsparret, Erik og Sally, servicerede holdet på alle tænkelige måder, bl.a. stillede de deres private hjem til rådighed for holdkaptajn Per Olivarius, som sammen med holdet fik lagt den altafgørende strategi og taktik for finalen.

I finalematchen blev strategien holdt og efter en spændende og nervepirrende kamp, blev en 6-5 sejr først sikret på 18. hul.

Holdet på billedet er ikke dem der startede sæsonen, bl.a. måtte Tage Sørensen melde fra til slutspillet, men vi har haft nogle rigtige gode reserver, hvorfor alle der har spillet på VA3 holdet skal have en stor tak for deres indsats.

En stort tak skal også lyde til Roskilde Golfklub, som med deres opbakning gjorde, at turen til og fra landsfinalen i Vejle blev en stor og positiv oplevelse for holdet.

Ligeledes en stor tak til Kolding Vandrehjem for den flotte behandling og store gæstfrihed.

Per Olivarius,
Holdkaptajn veteran A