Status for klubbens hjemmesideprojekt

Vi har nu afsluttet det indledende foranalyse arbejde omkring vores nye hjemmeside. Allerede her i starten af august begynder så det egentlige arbejdet med specifikation og opbygning af den nye hjemmeside, som vi forventer står klar omkring 1. marts næste år. Det glæder vi os meget til. Vi vil meget gerne have en forbedret hjemmeside, hvor både gæster, nye og os nuværende medlemmer nemt finder de informationer, de/vi har brug for, for sådan er det desværre ikke med den, vi har lige nu.

Den nuværende hjemmeside er meget besværlig at opdatere, og da vi samtidig mangler nogle til at hjælpe med at holde den ajour, er resultatet desværre, at mange oplysninger slet ikke findes på hjemmesiden, og nogle er endda forældede.

Vi ønsker i fremtiden en aktiv hjemmeside, der afspejler det liv, der er i klubben – og som samtidig er en nyttig indgang for vore gæster og potentielle nye medlemmer, der nemt og intuitivt skal have et indtryk af Roskilde Golf Klub.

Netop fordi hjemmesiden også skal være medlemmernes indgang til klubben, så vil vi gerne have, at så mange som muligt bidrager med ønsker og ideer – og også har lyst til at hjælpe med at holde hjemmesiden opdateret med informationer.

Teknik, udseende og struktur får vi leverandør til at hjælpe os med. Men specielt omkring indhold, billeder, sidens opbygning, specielle funktioner og hvad vi i det hele taget ønsker os af den nye hjemmeside, det vil vi meget gerne have input til.

Har du lyst til at bidrage med ideer til en ny hjemmeside, så kontakt senest 31. august Henrik Overgaard Pedersen, som vil stå for at opbygge den nye hjemmeside. Henrik er journalist og har i mange år været webmaster og opbygget hjemmesider. Henrik har været medlem af Roskilde Golf Klub siden foråret 2014.

Du kan kontakte Henrik på mail: eller telefon 91 54 77 76.

Henrik vil i idéfasen også selv tage kontakt til nogle medlemmer og efter sommerferien planlægger han desuden at holde et medlemsmøde, hvor der bliver mulighed for at give input fra alle medlemsgrupper.

Og når hjemmesiden er i luften, så går vi efter, at udvalg, ”klubber i klubben” og andre interesserede i et vist omfang selv kan lægge informationer og billeder ind på hjemmesiden, så vi på den måde får en hjemmeside, der er medlemmernes egen hjemmeside.

Processen tager lidt tid, fordi vi gerne vil involvere så mange som muligt, men samtidig gælder det om at komme hurtigt i gang, for det er jo nu her i sommersæsonen, at vi skal have taget de billeder, der skal være på hjemmesiden, når den går i luften i det tidlige forår 2016.

Så kan din hjælp være at fotografere, så tag også meget gerne kontakt til Henrik.

På bestyrelsens vegne

Kim Møller Behrend og Jens Krøis